Як захистити свої права споживача
Споживачі під час придбання або використання товару (продукції) мають наступні права:
1) захист своїх прав державою, її органами;
2) належну якість продукції та обслуговування;
3) безпечність продукції для життя та здоров’я;
4) відшкодування шкоди, завданої продукцією неналежної якості ( дефектною чи фальсифікованою продукцією), а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією;
6) звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
7) об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).
Права споживача у випадку придбання товару неналежної якості
У випадку виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків товару, споживач має право, на свій вибір, вимагати :
- Пропорційного зменшення ціни.
- Безкоштовного ремонту товару. Усунення недоліків продавцем має бути здійснене у 14-денний строк, якщо інший строк не був погоджений продавцем та споживачем. На час ремонту та за письмовою вимогою споживача продавець зобов’язаний надати (з безоплатною доставкою) аналогічний товар. За кожен день затримки виконання вимоги про надання аналогічного товару і за кожний день затримки усунення недоліків більше 14 днів споживачеві сплачується неустойка у розмірі 1% вартості товару.
- Відшкодування витрат зроблених покупцем по ремонту товару.
У випадку виявлення протягом встановленого гарантійного строку суттєвих недоліків, які виникли з вини виробника товару чи продавця, споживач, має право за своїм вибором вимагати від продавця (виробника):
- розірвання договору і повернення сплаченої за товар грошової суми,
- заміни товару на такий самий товар чи на аналогічний (при замінні товару на аналогічний товар, ціна на який змінилася – перерахунок не проводиться, відповідно нічого доплачувати не потрібно).
Увага!
Вимоги споживача задовольняються відносно товарів, строк гарантії (строк придатності) на які не закінчився.
Покупець, права якого порушені, має звернутись з вимогою (претензією) до продавця товару (зразки заяв можна знайти на нашому сайті в розділі «База знань»).
Заява пишеться на ім'я директора магазину (керівника компанії) чи ім'я приватного підприємця. Обов'язково необхідно подавати заяву в письмовій формі у двох екземплярах, один екземпляр для вас, а другий для продавця товару.
При передачі заяви особисто необхідно вимагати у секретаря чи ін. посадової особи проставлення відмітки про вручення (вхідний номер, дату, ПІБ особи, що прийняла документ, підпис). Уразі відмови посадової особи продавця проставити відмітку про вручення необхідно дану заяву відправити поштовим листом з повідомленням про вручення.
В разі незадоволення ваших вимог, ви можете звернутись до відповідних органів з захисту прав споживачів.
Такими органами є:
- Управління у справах захисту прав споживачів у м. Києві (Держспоживстандарту України).
Адреса:04071, м. Київ, вул. Верхній Вал, 42-А, каб. 100, 102, е-mail: zahyst.kmda@bigmir.net, тел. 425-77-60 (громадська приймальня), тел. 425-77-67 (приймальня начальника).
Розклад роботи :Пн.-Чт.: з 9:00 до 17:45; Пт.: з 9:00 до 16:30, обідня перерва: з 13.00 -13.45.
Прийом скарг від громадян:Понеділок — четвер з 10.00 до 17.00.
Начальник управління:Кияниченко Сергій Георгійович.
|