Зміни в Податковому кодексі 2017 Наталія Радченко Партнер Податкової практики Juscutum Вчoра, 16:45 1631 коментувати Facebook3
Реформували, реформували, так, нареформували. Саме так можна охарактеризувати процес внесення чергових змін до Податкового Кодексу України. Найголовніший позитив, він же курйоз: З 1.01.2017 податкова міліція ліквідована. Ніхто не очікував, що так швидко. Бо планувалося, що стара податкова міліція буде продовжувати трясти бізнес, поки не приймуть новий закон про фінансову поліцію. Але, диво сталося. І, завдяки юридичній казуїстиці, бізнес у новому році отримав подарунок. Якщо в двох словах, то Розділ Податкового Кодексу XVIII2 «Податкова міліція», повинен був бути виключений із Податкового Кодексу пунктом 134 Перехідних положень Закону № 1797-VIII від 21 грудня 2016 року. Дослівно цей пункт виглядає так: «п. 134 Розділ XVIII2 виключити». Але в тому ж законі прописано, коли саме ці пункти вступають в дію. Передбачалося, що п. 134 вступить в силу не раніше прийняття нового закону про альтернативний орган податкової міліції. Але щось пішло не так, і замість п. 134 в законі написаний п. 133. Відповідно, де-юре п. 134 не потрапив під виняток і почав працювати, як і весь Закон 1797-VIII з 1.01.2017 року. Звичайно, це прикре непорозуміння незабаром буде виправлено. А поки можна сміливо посилатися на норми Податкового Кодексу і визнавати дії податкової міліції, вчинені в період з 1.01.2017 року, не законними. Ще один позитив - це електронний кабінет платника. Більшість норм, які вводять взаємодія платника з податковою переважно через електронний кабінет платника, вступають в силу тільки після того, як буде запущена робота програмного забезпечення електронного кабінету. Але не пізніше 1.01.2018 року – оптимістично пише нам Закон №1779-VIII. Нагадаю, що в проекті Податкового Кодексу аж до його ухвалення, ст. 42 передбачалась істотна зміна порядку відправлення кореспонденції від податкової служби платнику. Передбачалося, що всі повідомлення, у тому числі і неприємні, як наприклад, повідомлення про призупинення реєстрації податкових накладних, платник повинен буде отримувати в електронній формі через електронний кабінет. На практиці ми мали наступне: до кінця 2016 року багато районних податкових намагалися варварськими методами переукладати договори з платниками про визнання електронних документів, включаючи туди норми «нових податкових змін, як аргумент, відключаючи при цьому подання електронної звітності. Зрозуміло, що, якщо відключають звітність за 10 днів до Нового Року, і розуміючи строки оскарження таких дій, пересічний бізнесмен плюне і підпише що завгодно. У 2017 році порядок кореспонденції з платником не змінився, проте проблеми з підписанням договорів і роботою системи електронної звітності, на жаль, тривають. Мабуть не всі з податкової встигли прочитати 172 сторінки Закону №1779-VIII (який вносить основні зміни щодо електронного кабінету платника в Кодекс). Хочеться написати ще пару слів про призупинення реєстрації податкових накладних. Поки що не все так страшно. По-перше, норма набуде чинності з 1.04.2017 року. По-друге, встановлено перехідний період з 1.04.2017 за 1.07.2017, протягом якого фактичне призупинення реєстрації не буде здійснюватися. Однак, ложка дьогтю в цій процедурі все ж таки присутня, так як повідомлення про призупинення реєстрації податкової накладної планують відправляти платнику в електронному вигляді. Рішення про розблокування буде приймати комісія в «центральному органі». А поки підготовка до реалізації цієї норми буде супроводжуватися примусовим переукладанням договорів між платниками, податковою та перманентним відключенням електронної звітності. Це в Кодексі не написано, але читається між рядків.
|